انواع مختلف روغن موتور

shahreroghan
10 فروردین, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع مختلف روغن موتور

انواع مختلف روغن موتور

روغن موتور مدرن در حال حاضر دارای سه طبقه‌بندی است:

گروه III روغن معدنی یا گاز به مایع است که یک راه شیمیایی

برای تولید روغن پارافین از گاز متان است.

گروه IV یک PAO (پلی آلفا الفین‌ها) است.

گروه V که بسیار غیرمعمول (استر یا دی استرها).

SAE 10W-40 یک برچسب یک روغن موتور با کیفیت نیست بلکه یک نوع از درجه ویسکوزیته است. روغن‌های مولتی گرید که امروز در دسترس است را می‌توان در دماهای بسیار مختلف (شاخص گرانروی بسیار بالا) استفاده کرد؛ که نیاز به تغییر روغن خودرو در تابستان و زمستان را از بین می‌برد.

حجم روغن موتور باید همیشه مقدار مشخصی باشد تا موتور کارکرد استانداری داشته باشد.

اغلب رانندگان و مالکان خودرو در زمان برخورد با کم کردن روغن احساس نگرانی می‌کنند و گمان می‌کنند که خودرویشان خراب شده‌است و باید به تعمیرگاه مراجعه کنند.

در صورتی که این تصور صحیح نیست و هر روغن کم کردنی عیب در موتور خودرو محسوب نمی‌شود. تبخیر شدن روغن، طراحی موتور، عدم انتخاب موتور مناسب و شرایط رانندگی از دلایل کاهش حجم روغن موتور هستند

برندهای مختلف روغن موتور

شرکت نشت بن، نماینده انحصاری محصولات Liqui Moly آلمان که از سال 1375 محصولات لیکومولی را با بالاترین سطح کیفی در بازار ایران عرضه می نماید.

لیکومولی، شرکت آلمانی تولیدکننده انواع روغن‌ها، گریس‌های صنعتی و روان‌سازهای مورد استفاده در صنعت خودروسازی است که در سال ۱۹۵۷ و در شهر اولم آلمان تأسیس شده‌است

شرکت کاسترول  (به انگلیسی‎:‎‏ ‏Castrol‏) برند جهانی روغن موتور، روغن دنده و روغن صنعتی می‌باشد که در صنایع مختلف و خودرو کاربرد فراوان دارد.

مشاهده تمام محصولات کاسنرول

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.