منو

قیمت روز روغن سوخته

get

جستجو

نمایندگی روغن سوخته

وبلاگ روغن سوخته

خرید روغن سوخته چگونه انجام می‌شود؟

 روغن سوخته خودرو را در بشکه نگهداری می‌کنند و خرید و فروش آن هم به صورت روغن بشکه‌ای هست و با توجه به قاطی کردن مواد دیگری ازجمله گازوییل و..‌همیشه قبل از خرید نمونه گیری از بشکه انجام می‌شود تا درصد روغن سوخته آن مشخص شود. اگر بعد از نمونه گیری تایید شد که نمونه روغن سوخته است و با بمواد دیگر مخلوط نشده، خرید روغن سوخته انجام می‌شود. همچنین بعد از خرید هم برای جابجایی روغن سوخته ها باید از ماشین حمل و نقل مخصوص استفاده شود.

روغن موتور:

اما درمورد ماهیت خود روغن موتور می‌توان گفت که: این روغن‌ها مخصوصا در موتورهای که از سوختن داخلی استفاده می‌کند، مصرف می‌شود. تقریبا از 70 تا 90 درصد وزن آن از روغن پایه و حدود 30 الی 10 درصد هم از دیگر مواد افزودنی تشکیل شده است. این مواد افزودنی اصولا شامل مواد افزودنی فیزیکی و روانکاوی هستند.

مراحل بعد از خرید روغن سوخته:

اما اتفاقاتی که بعد از خرید روی روغن سوخته انجام می‌شود عبارتست از: تبدیل روغن‌ها به روغن پایه. درواقع خریدار روغن‌ها آن‌ها را به کارخانه می‌فروشد و کارخانه هم روغن‌ها را بعد از تصفیه به روغن پایه تبدیل می‌کند. این کار مصارف زیست محیطی فراوانی دارد ازجمله:

جدا شدن مواد سمی مختلفی ازجمله: سرب، کادمیوم، ارسنیک، کروم، بنزن و.. که اکثر این مواد سرطان‌زا و‌مضر هستند. اگر این آلودگی‌ها که در روغن سوخته وجود دارند، به‌طور اشتباه در محیط آزاد شوند و روغن موتور تصفیه نشوند، می‌توانند اثرات جبران ناپذیری روی اکوسیستم موجودات زنده بگذارند. این مواد با شناور ملن ن روی سطح آب مانع از نفوذ نور و اکسیژن به داخل آب‌ها می‌شوند و روس زندگی آبزیان هم تاثیرات منفی می‌گذارند. همچنین این آلاینده‌ها می‌توانند با ورورد به ریه افراد باعث ایجاد عارضه‌های ریوی شوند ‌و‌بزای سلامتی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بسیار خطرناک هستند.

همچنین از دیگر موارد تاثیر روغن سوخته می‌توان به تاثیر این روغن‌ها روی خاک و میزان حاصلخیزی آن اشاره کرد. این آلودگی‌ها باعث نابودی موحوادت و همچنین میکرواورگانیسم‌های مفید خاک هم می‌شوند. به علاوه تاثیر منفی این مواد روی سفرات آب زیرزمینی هم اثبات شده است.

تصفیه با H2SO4

بعد از خرید روغن و تحویل آن به کارخانه، با استفاده از اسید سولفوریک با خلوص بالا و روغن حرارت داده شده، موادی مثل گازوییل و… را از آن جدا می‌کنند. اسید سولفوریک با جذب ناخالصی‌ها و مواد مضر روغن سوخته یک‌ کلویید حاوی این مواد را تولید میکند و چون ته نشین می‌شود، این آلودگی‌ها از روغن جدا می‌شوند.

تصفیه با استفاده از خاک:

در این روش پس از خرید روغن، با بهره گرفتن از خاک روغن را تصفیه می‌کنیم. در این روش با استفاده از دیگ تقطیر، روغن سوخته را به همراه مواد افزودنی مختلف در دمای 400 درجه حرارت می‌دهیم که این کار باعث جدا شدن آلودگی‌ها می‌شود. ‌درمرحله آخر هم روغن را از فیلتر رد می‌کنیم و بدین ترتیب در دومرحله خرید روغن سوخته و تصفیه به روش‌های مختلف، دوباره آن را قابل استفاده می‌کنیم.

درنهایت برای خرید روغن‌ سوخته و انجام مراحل تصفیه، باید درمورد قیمت‌ها و همچنین روش‌های مختلف تصفیه اطلاع داشته باشید. برای حمل و نقل روغن سوخته هم توجه کنید که از ماشین‌های مخصوص باید استفاده کنید.

کالا هایی که دیده ایید !
فیلتر بر اساس شهر محصول
فروشگاه اینترنتی شهر روغن
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
فروشگاه اینترنتی شهر روغن